Завдяки розробці компанією Nissan нового виробничого процесу матеріал, який використовується у виробництві літаків, ракет і спорткарів, може знайти більш широке застосування для серійних автомобілів.
Новий процес прискорює виробництво автозапчастин з CFRP (carbon fiber reinforced plastics) - пластика, армованого вуглецевим волокном. Цей легкий, але надзвичайно міцний матеріал, який може сприяти підвищенню безпеки і паливної економічності автомобілів. Крім того, якщо з нього виготовляти верхні частини кузова, то знижується центр ваги автомобіля; в результаті чого зростає його маневреність і задоволення від водіння.
Компанія Nissan має намір застосовувати новий процес для масового виробництва деталей з CFRP, щоб пропонувати їх більш широкого кола покупців. У порівнянні зі звичайними методами, ця інновація може скоротити терміни розробки компонентів більш ніж удвічі, а тривалість циклу лиття під тиском - приблизно на 80%.
Переваги вуглеволокна відомі вже давно, проте воно дорожче, ніж інші матеріали, такі як сталь. Це, поряд зі складністю формування деталей, перешкоджало масового виробництва запчастин з CFRP.
У компанії Nissan знайшли новий підхід до існуючого методу виробництва, відомому як RTM *. Цей метод включає пресування вуглеволокна для надання потрібної деталі форми, а потім приміщення її в матрицю з невеликим проміжком між верхньою частиною штампа і вуглеволокна. Після цього в матрицю инжектируются смолу і залишають до затвердіння.
Інженери Nissan розробили способи точного моделювання проникнення смоли в вуглеволокно, визуализируя поведінку потоку смоли за допомогою вбудованого датчика температури і прозорого штампу. Результатом успішного моделювання стали високоякісні деталі і скорочення часу їх розробки.
Дізнатися більше про інноваційні технології Nissan можна тут.
* Технологія RTM (Resin Transfer Moulding) - метод інжекції ненасиченої поліефірної смоли в закриту форму. За допомогою спеціального обладнання смолу вводять в матрицю під необхідним тиском.